Правила прийому до закладу дошкільної освіти
Правила прийому дітей до ЗДО
Директор зараховує дітей до ЗДО протягом календарного року на вільні місця в порядку черговості надання заяв про зарахування.
Пунктом 10 Положення про заклад дошкільної освіти, затверджене постановою від 12.03.2003 №305 (зі змінами) визначено, що першочергово до державних (комунальних) закладів дошкільної освіти зараховують дітей, які:
- проживають на території обслуговування державного (комунального) закладу дошкільної освіти — в разі її встановлення його засновником; - є рідними або усиновленими братами та/або сестрами дітей, які вже здобувають дошкільну освіту в такому закладі дошкільної освіти;
- є дітьми працівників такого закладу дошкільної освіти;
- належать до категорії дітей з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями;
- належать до категорії дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, які влаштовані під опіку, у прийомну сім’ю, дитячий будинок сімейного типу, патронатну сім’ю, а також усиновлених дітей;
- перебувають у складних життєвих обставинах і на обліку в службах у справах дітей;
- діти з числа внутрішньо переміщених осіб чи діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів.
Батьки повинні пред’явити директору оригінал документа, що підтверджує право на першочергове зарахування дитини. Якщо право на першочергове зарахування не підтверджено, дитину зараховують до закладу на загальних підставах.
Документи, які подають батьки
- заява батьків або осіб, які їх замінюють про зарахування дитини до ЗДО;
- медичну довідку, видану відповідно до статті 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 06.04.2020 №1645-ІІІ, разом із висновком про те, що дитина може відвідувати ЗДО (якщо немає висновку лікаря про те, що дитина може відвідувати ЗДО, це дає право директору ЗДО відмовити батькам у зарахуванні дитини до закладу);
- копію свідоцтва про народження дитини.
Для зарахування дитини з особливими освітніми потребами до заяви про зарахування батьки додають висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.
Для зарахування дитини з інвалідністю до закладу дошкільної освіти до заяви про зарахування батьки додають:
- копію медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, що видала лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я, або копію посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю» від 16.11.2000 № 2109-III;
- копію індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.
Під час прийому дитини до закладу, керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із Статутом закладу дошкільної освіти, Правилами внутрішнього розпорядку та розпорядком дня.
Групи у закладі комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими), ознаками.
Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно-розвиткової роботи у закладі можуть створюватися інклюзивні групи для розвитку дітей з порушенням слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку.
Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).
За дитиною зберігається місце в закладі у разі:
- її хвороби
- карантину
- санаторного лікування
- на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють
- у літній оздоровчий період (75 днів).
Відрахування дитиниі із закладу здійснюється:
- за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у закладі дошкільної освіти;
- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.
Адміністрація закладу дошкільної освіти письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.
Окреслюючи завдання на найближчу перспективу колектив закладу дошкільної освіти вважає головним своїм призначенням – забезпечення реалізації права громадян на здобуття цілісного розвитку дитини шляхом її виховання, навчання, розвитку її розумових і творчих здібностей , сприяння інтеграції в суспільство та набуття необхідних життєвих і соціальних навичок.
МИ ПРАЦЮЄМО ДЛЯ ВАШИХ ДІТЕЙ!
ЧЕКАЄМО НА ВАС У НАШОМУ ЗАКЛАДІ!
Рекомендації для батьків
«Як підготувати дитину до закладу дошкільної освіти»
Розкажіть дитині, що таке дитячий сад, навіщо туди ходять діти, чому Ви хочете, щоб малюк пішов в сад.
Проходячи повззаклад, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило - скоро він зможе ходити в дитячий сад. Розповідайте рідним і знайомим в присутності малюка про свою радість, що пишаєтеся своєю дитиною, адже він вже великий і скоро буде ходити в дитячий сад.
Детально розкажіть дитині про режим дитячого садка: що, як і в якій послідовності, він буде робити. Чим докладніше буде ваша розповідь і чим частіше ви будете її повторювати, тим спокійніше і впевненіше почуватиме себе ваш малюк, коли піде в садок.
Поговоріть з дитиною про можливі труднощі, до кого він зможе звернутися за допомогою, як це зробити.
Наприклад: «Якщо ти захочеш пити, підійти до вихователя і скажи: «Я хочу питии», і Анжела Миколаївна наллє тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це. Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на першу вимогу і так, як він хоче. Поясніть йому, що в групі буде багато дітей і іноді йому доведеться почекати своєї черги. Ви повинні сказати малюкові: «Вихователь не зможе відразу одягнути всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати». Спробуйте пограти з дитиною у всі ці ситуації вдома.
Приготуйте разом з дитиною «радісну коробку», складаючи туди недорогі речі. Це можуть бути невеликі іграшки, які залишаються привабливими для вашої дитини і, вже точно, порадують інших дітей. Це можуть бути красиві паперові серветки або клаптики приємної на дотик тканини, книжки з картинками і т. д.
Навчіть малюка знайомитися з іншими дітьми, звертатися до них по імені, просити, а не забирати іграшки, пропонувати свої іграшки, свої послуги іншим дітям.
Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги і їй буде простіше відпустити вас.
Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садку може знадобитися до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани. Краще, якщо на цей період у родини буде можливість підлаштуватися до особливостей адаптації свого малюка.
Переконайтеся у власній впевненості, що у вашій родині дитячий садок необхідний саме зараз. Дитина чудово відчуває, коли сумніваються в доцільності садовського виховання. Будь-які ваші коливання дитина використовує для того, щоб чинити опір розставання з батьками. Легше і швидше звикають діти, у батьків яких немає альтернативи дитячому саду.
Дитина звикне тим швидше, чим з більшою кількістю дітей і дорослих зможе побудувати відносини. Допоможіть дитині в цьому. Познайомтеся з іншими батьками і їх дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашого малюка по іменах. Заохочуйте звернення вашої дитини за допомогою і підтримкою до інших людей у вашій присутності. Чим краще будуть ваші стосунки з вихователями, з іншими батьками і їх дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.
Досконалих людей немає, будьте поблажливі і терпимі до інших. Тим не менш, прояснювати ситуацію, яка турбує вас, необхідно. Робіть це в м'якій формі або через вихователів.
У присутності дитини уникайте критичних зауважень на адресу дитячого саду і його співробітників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садом.
В період адаптації емоційно підтримуйте малюка. Тепер ви проводите з ним менше часу. Компенсуйте це якістю спілкування. Частіше обіймайте дитину.
Якщо через місяць ваша дитина не звикла ще до дитячого садку, перевірте список рекомендацій і спробуйте виконати ті рекомендації, про які ви забули.