Річний звіт про діяльність закладу дошкільної освіти
З В І Т
директора Сергіївського закладу дошкільної освіти
Ковбиш Марії Михайлівни за 2020/2021 навчальний рік перед колективом та батьками на загальних зборах
Відповідно до наказу МОНУ «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів» від 28 січня 2005 року №55 керівники дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів, щорічно після закінчення навчального року звітують перед педагогічними колективами, батьківськими комітетами, радами та піклувальними радами навчальних закладів про виконану роботу за навчальний рік.
Сьогодні такий звіт проводиться в нашому закладі.
МЕТА:
Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності керівника.
Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
Порядок денний:
1. Вибори голови та секретаря зборів.
2. Вибір лічильної комісії.
3. Звіт директора.
4. Обговорення звіту (виступи батьків, членів колективу та громадськості).
5. Таємне голосування.
І. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА
Керівництво роботою закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до Статуту та річного плану роботи.
Директор ЗДО, забезпечує:
- реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;
- діє від імені закладу, представляє його в усіх державних органах, на підприємствах, в установах та громадських організаціях;
- у межах своєї компетенції видає накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу;
- приймає на роботу працівників та звільняє з посади при потребі.
Групові приміщення забезпечені необхідними меблями та ігровим обладнанням. Розвивальне середовище організовано з урахуванням інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям.
2
Для проведення занять з дітьми створені всі умови. Прогулянкові майданчики для кожної вікової групи обладнані ігровими спорудами з тіньовими навісами.
Спортивний майданчик забезпечений відповідним спортивним обладнанням та інвентарем.
Відсутні спортивний та музичний зали, окремі кімнати для прийому їжі.
ІІ. СКЛАД ВИХОВАНЦІВ
Протягом навчального року в ЗДО функціонувало 3 групи: 1- ясельного віку, 1 – різновікова (інклюзивна), група короткотривалого перебування.
Відвідувало заклад 50 дітей, хоча заклад розрахований на проектну потужність 43 дітей. Заклад працює за 5-денним режимом роботи: 2 групи – з 10,5 годинним перебуванням дітей, 1- група – 3:45 год. 2 дні на тиждень (середа, четвер).
ІІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Освітній процес у ЗДО забезпечують кваліфіковані спеціалісти: директор, музичний керівник, 4 вихователі, асистент вихователя. Для проведення в інклюзивній групі корекційно-розвиткових занять з дитиною з ООП працював вчитель-логопед. Зміст освітнього процесу в ЗДО визначався Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (нова редакція), та програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».
Освітній рівень педагогів:
Наш заклад забезпечений педагогічними працівниками.
Із 7 педагогічних працівників 2 педагоги мають повну вищу освіту, 1 педагогу за наслідками атестаційної комісії встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії», 1 педагогу - «спеціаліст вищої категорії», 1 - встановлено педагогічне звання «Вихователь – методист».
Стаж роботи педагогічних працівників:
до 3 років – 3
від 5 – до 10 років – 0
від 10 до 20 – 2
від 20 до 30 – 0
більше – 30 – 2
Кваліфікаційний рівень педагогів:
5– «спеціалісти»;
1- «спеціаліст I категорії»;
1- «спеціаліст вищої категорії».
Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного професійного зростання.
Курси підвищення кваліфікації при інституті післядипломної педагогічної освіти пройшов - 1 педагог. З 07.06. проходить такі курси ще 1 педагог.
3
Адміністрація закладу створює працівникам всі умови для плідної роботи. В цілому робота колективу ЗДО відмічається стабільністю та позитивною результативністю.
ІV. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ У 2020/2021 н.р.
Виходячи із аналізу позитивних та проблемних моментів при розв’язанні завдань поточного навчального року, враховуючи недоліки та досягнення, колективом ЗДО було визначено наступні цільові пріоритети на 2020/2021 навчальний рік:
1. Використання українознавства та етнопедагогіки у національному вихованні дошкільників.
2. Формувати в дітей поняття про здоровий спосіб життя під час ознайомлення з природою на заняттях з валеології та фізкультури.
3. Продовжували роботу по створенню й підтримці сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до НУШ та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
При визначені завдань на поточний рік були враховані їх сучасність, актуальність, наслідки роботи в минулому навчальному році, реальні можливості колективу. Також кожний вихователь обрав для себе проблему над якою працював протягом навчального року.
V. ЯКІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
- Конституції України;
- Закону України «Про дошкільну освіту»;
- Базового компоненту дошкільної освіти;
- Закону України «Про охорону праці»;
- Закону України «Про цивільний захист»;
- Закону України «Про дорожній рух»;
- Закону України «Про відпустки»;
- Кодексу Закону про працю України»;
- програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», а також, відповідно власного Статуту, Освітньої програми закладу та річного плану роботи.
Для ефективного вирішення проблем освітньої діяльності, педагоги перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та впроваджують сучасні перспективні програми та методики. Освітня діяльність організовується на основі Базового компоненту освіти України, програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», яка спрямована на цілісний, збалансований розвиток дитини.
Головною метою роботи колективу закладу дошкільної освіти є виховання дитини, здатної продовжувати навчання впродовж усього життя, досягати успіху, правильно будувати своє життя.
4
Велика увага у роботі закладу приділялося наступності дошкільної та початкової освіти. Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до навчання в школі, вихователі знайомили дітей різновікової (інклюзивної) та групи короткотривалого перебування з правилами поведінки учнів, читали літературні твори про школу, проводили бесіди про школу, раніше проводили екскурсії до школи, цього року через карантин цей захід проводили віртуально. Випускники нашого закладу мають необхідну як загальну (фізичну, інтелектуальну, особистісно-вольову), так і спеціальну готовність (включаючи засвоєння предметних знань, умінь, навичок), до навчання в школі.
Колектив працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу і тому у нас є власний сайт. Інформація розрахована, в першу чергу, на батьків наших вихованців, а також на колег зі всієї України. На жаль цього року він є недієвим.
На нашому сайті ми висвітлювали:
- останні новини закладу та його досягнення;
- знайти інформацію про заклад та його колектив;
- ознайомитися із життям дітей у групах;
- прочитати поради фахівців: вихователів, музичного керівника та медичної сестри;
- переглянути фотоматеріали.
VI. РОБОТА МЕДИЧНОГО ПЕРСОНАЛУ
На достатньому рівні ведеться медичне обслуговування, яке здійснювала до грудня сестра медична старша Кречун Яна Петрівна, з грудня Одажіу Раїса Василівна. Головним завданням є дотримання санітарно-гігієнічного режиму в приміщенні і на території, особливо зважаючи на актуальність загрози погіршення епідеміологічної ситуації в Україні та з метою попередження поширення короновірусної інфекції проведення оздоровчо - профілактичної роботи кожного дня, моніторинг проведення профілактичних щеплень, організації харчування.
Планомірно проводяться антропометричні виміри дітей дошкільного віку - 1 раз у квартал, в ясельній групі та влітку кожен місяць. Проводиться огляд дітей на педикульоз один раз на 10 днів.
Хочеться звернути увагу на те, що вихователі працюють у тісному контакті із медичною сестрою закладу по оздоровчо-профілактичній роботі, проведено ряд переглядів різних форм роботи з фізичного виховання, а саме: ранкова гімнастика, гімнастика пробудження, коригуюча гімнастика, організація фізичних занять на свіжому повітрі та в залі.
Постійно проводиться моніторинг захворюваності дітей ЗДО. Під особливим контролем температурний режим приміщень. Взимку у закладі завжди тепло. Цьому сприяє справна система опалення та вчасне забезпечення закладу паливом.
Під контролем адміністрації залишається і медичне обслуговування педагогічних працівників і обслуговуючого персоналу. Двічі на рік
5
працівники проходили медичний огляд та 1 раз на рік проходили обстеження в баклабораторії. Але у зв'язку з карантином медичний огляд проходили лише нові працівники.
VII. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ У ЗДО
Одним з надійних засобів захисту споживачів харчових продуктів є система НАССР.
НАССР - система, що дозволяє передбачити оцінити ризики і запобігти випуск небезпечної харчової продукції, тим самим, забезпечити споживачам гарантії безпечності харчових продуктів. Система НАССР є науково-обґрунтованою системою, яка дозволяє гарантувати виробництво безпечних харчових продуктів шляхом ідентифікаціїі контролю небезпечних факторів: біологічного, хімічного і фізичного походження, починаючи від сировини до обігу та споживання готової продукції.
На сьогоднішній день застосування принципів НАССР
є обов'язковою вимогою законодавства ЄС, США, Канади, Японії
та багатьох інших розвинених країн світу, в тому числі й України. Дана робота в закладі знаходиться на початковому рівні. В наступному навчальному році необхідно створити робочу групу, яка би здійснювала розробку впровадження та вдосконалення системи управління безпечністю харчових продуктів у відповідності з принципами НАССР.
Найважливішою умовою правильної організації харчування дітей є суворе дотримання санітарно-гігієнічних вимог до харчоблоку та процесу приготування і зберігання їжі. З метою профілактики кишкових захворювань працівники суворо дотримуються встановлених вимог до технологічної обробки продуктів, правил особистої гігієни.
Результатом є відсутність зафіксованих випадків отруєнь і кишкових захворювань дітей.
У листопаді 2020 року наш заклад підлягав плановій перевірці ДПСС. Згідно припису у нас виявлені наступні порушення санітарного законодавства, а саме: відсутній договір на проведення дезінфекції м’якого інвентарю та дератизаційних заходів, на ігрове обладнання та меблі відсутні супровідні документи щодо санітарної експертизи. На виконання припису ми в подальшому при придбанні ігрового обладнання та меблів будемо звертати більшу увагу на супровідні документи (позитивні висновки санітарної епідеміологічної експертизи. На цей рік заключили договір на проведення дератизації та на проведення дезінфекції води. Що стосується проведення дезінфекції м’якого інвентарю ми спробуємо провести дезінфекцію паровою праскою – пара плюс.
Робота з організації харчування дітей ЗДО здійснюється згідно з:
1. Постановою Кабінету Міністрів № 1591 від 22.11.2004р. «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»;
6
2. Наказу МОН та МОЗ України № 298/227 від 17.04.2006р. «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» із змінами;
3. Санітарного регламент для дошкільних навчальних закладів затвердженого наказом МОЗУ 24.03.2016 №563/28693.
Усі продукти харчування, що надходять до ЗДО відповідають вимогам державних стандартів, супроводжуються накладними, сертифікатами якості, висновками санітарно-епідеміологічної експертизи.
Одним із важливих моментів контролю за якістю харчування дітей в ЗДО є виконання затвердженого набору продуктів, що реєструється медсестрою в «Журналі обліку виконання натуральних норм харчування». На основі даних цього журналу кожні 10 днів проводиться аналіз, є потреба робити корекцію харчування, однак, норми не виконуються через недостачу коштів.
Якість ведення документації завгоспом Паучек К.М., яка працювала до 11 травня, а з 12 травня приступила до виконання своїх обов’язків, основний працівник Генцар П.П. на харчоблоці та в коморі задовільна.
Сестра медична старша Одажіу Р.В. веде документацію щодо харчування дітей, разом із завідувачем з господарства та кухарем. Спільно складають перспективне меню, меню-розкладку. Раїса Василівна здійснює контроль за харчуванням дітей, проводить санітарно-просвітницьку роботу серед батьків, контролює дотримання технології приготування їжі, вихід і якість готових страв, санітарний стан харчоблоку, дотримання правил особистої гігієни персоналом, контролює Журнал здоров’я працівників харчоблоку, своєчасність проходження медоглядів.
Харчування для дітей становить 23 – 25 грн.
Робота з організації харчування дошкільників в ЗДО ведеться на достатньому рівні.
Подальші напрямки роботи з організації харчування:
Впровадження та вдосконалення системи управління безпечністю харчових продуктів у відповідності з принципами НАССР.
Постійна інформація батьків про стан харчування дітей в ЗДО.
Консультації для батьків щодо раціонального харчування дітей вдома.
Забезпечення харчоблоку меблями, а саме столами (4шт.).
У закладі харчуються діти пільгових категорій:
- безкоштовно: 1 дитина з ООП, 1 дитина - переселенець.
VIII. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ІЗ СІМ’ЯМИ ВИХОВАНЦІВ
Взаємодія з сім’ями вихованців на протязі року є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків у управлінні закладом. Заклад дошкільної освіти підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та оздоровлення дітей.
7
У зв’язку з карантином педагогічний колектив організовував для цього різні активні форми співпраці у вайбер групі.
IX. УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ДИРЕКТОРА ЗДО
Безпосереднє керівництво ЗДО здійснював сектор освіти Путильської РДА. Сьогодні у зв’язку з реорганізацією керівництво буде здійснювати відділ освіти, культури, молоді та спорту. У зв’язку з об’єднанням у Путильську ТГ, засновником є Путильська селищна рада. До складу органів самоуправління закладу дошкільної освіти входять: батьківський комітет, профспілковий комітет, педагогічна рада, загальні збори батьків та членів трудового колективу, комісія з охорони праці та техніки безпеки.
X. СИСТЕМА РОБОТИ ЩОДО СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ДИТИНИ
Заклад дошкільної освіти є державним закладом, у якому суворо дотримуються вимоги, щодо забезпечення прав дитини, які закріплені у основних державних документах:
- Конституція України;
- Конвенції ООН про права дитини;
- Законом України «Про охорону дитинства».
XI. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЩОДО ОХОПЛЕННЯ НАВЧАННЯМ ДІТЕЙ 5-ТИ РІЧНОГО ВІКУ ТА ОБЛІКУ ДІТЕЙ ПО С.СЕРГІЇ
Робота з дітьми, що не охоплені дошкільною освітою носить систематичний характер. Проведено облік дітей дошкільного віку.
На виконання інструктивно – методичних листів від 27.08.2000 р. № 1/9- 352, від 04.10.2007 р., № 1/9 – 583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади» адміністрацією ЗДО розроблені заходи які включають роз’яснення нормативних документів та ознайомлення з роботою закладу щодо охоплення дітей дошкільною освітою, а також надані консультації за запитом.
XII. СИСТЕМА РОБОТИ ЗАКЛАДУ ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ ТРАВМАТИЗМУ
Діяльність адміністрації спрямована на виховання в учасників освітнього процесу ЗДО якостей свідомого і обов’язкового виконання правил і норм безпечної поведінки в повсякденній діяльності і в умовах надзвичайної ситуації; формування навиків безпечної поведінки у різних нестандартних ситуаціях, формування знань про правила самозбереження, дорожнього руху, з протипожежної безпеки.
За звітний період не зафіксовано випадки травмування дитини під час освітнього процесу. В закладі ведеться робота щодо безпеки життєдіяльності працівників. Систематично видаються накази з охорони праці.
Для працюючих розроблені і видані на руки інструкції з охорони праці, технологічні, посадові та робочі інструкції, які зберігаються на робочих місцях. Для проведення роботи з дітьми з проблем безпеки життєдіяльності, у методичному кабінеті є достатня кількість дидактичного матеріалу: демонстраційні картинки, дидактичні настільні ігри, добірки
8
тематичної художньої літератури. Належна робота з профілактики нещасних випадків проводиться під час занять у вигляді різноманітної освітньої роботи. Роботу з охорони праці, безпеки життєдіяльності у закладі можна вважати достатньою.
Кожен працівник ЗДО проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні, так і на прогулянкових майданчиках. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.
Організація догляду за дітьми відбувається під постійним контролем адміністрації та медичного персоналу.
В розділі «Охорона праці і життєдіяльності дітей» були проведені тематичні консультації. Регулярно проводилися інструктажі з техніки безпеки. Також вихователями усіх вікових груп планувалася і проводилася робота з дітьми для формування навичок безпеки життєдіяльності. Виготовлено план евакуації. Проведено з 26 по 30 квітня 2021 року «Тиждень безпеки дитини» та «День Цивільного захисту» - навчали дітей навичок протипожежної безпеки, правилам дорожнього руху, поводження в небезпечних екстримальниї, життєвих ситуаціях. Проведено навчальний тренінг з евакуації вихованців та працівників. У батьківських куточках висвітлювалися такі теми: «Ваші діти повноправні громадяни України», «Обов’язки дорослих щодо безпеки і захисту дітей», «Надання першої допомоги при нещасних випадках».
XIII. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ, ЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ
Заклад дошкільної освіти відвідують 22 дітей з багатодітнихсімей, та 24 з малазабезпечених сімей, 1 дитина з ООП, сиріт- немає.
XIV. ПРОВЕДЕННЯ РОБОТИ ПО ЗВЕРНЕННЮ ГРОМАДЯН.
На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 348, в закладі дошкільної освіти заведений журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. В основному звернення були з приводи прийому дитини в ЗДО.
XV. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ
Заклад забезпечений таким обладнанням: посудом, м’яким інвентарем, технікою: 2 комп’ютери, 2 принтери, 1 телевізор, 1 магнітофон, 2 м’ясорубки, 1 холодильник, 1 морозильна камера, 1 пральна машина.
ЗДО має свою котельню. Площа закладу освітлюється.
За кошти від батьків на суму 7655,00 закупили різноманітний господарський товар, та на суму 11394,00 закупили 6 виробничих столів із неіржавіючої сталі.
9
За кошти передбаченні на інклюзивну групу в сумі 12400,00 придбали навчальне приладдя.
Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати.