Структура та органи управління закладу дошкільної освіти
СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ
Сергіївського ЗДО
Путильської селищної ради
Система управління закладом дошкільної освіти визначається Законом України «Про освіту» та установчими документами.
Згідно ст.20, п.1 Закону України «Про дошкільну освіту», п.41 Положення про дошкільний навчальний заклад, керівництво дошкільним навчальним закладом здіснює його директор.
Згідно ст.20, п.2 Закону України «Про дошкільну освіту», п.42 Положення про дошкільний навчальний заклад, колегіальним постійно діючим органом управління дошкільним навчальним закладом є педагогічна рада.
Згідно до ст.20, п.3 Закону України «Про дошкільну освіту», п.45 Положення про дошкільний навчальний заклад, органом громадського самоврядування в ДНЗ є загальні збори (конференція) колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, що скликаються не рідше одного разу на рік.
Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами закладу, здійснюють:
- засновник (засновники);
- керівник закладу освіти;
- колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада;
- колегіальний орган громадського самоврядування;
- інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЗАСНОВНИКА ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ:
- створює умови для здобуття дошкільної освіти шляхом формування і розвитку мережі груп у закладі;
- створює умови для здобуття дошкільної освіти всіма дітьми віком від одного до 6(7) років, які проживають на відповідній території;
- забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів дошкільної освіти та ліцензійних умов;
- забезпечує відповідно до законодавства створення в закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для дітей з особливими освітніми потребами;
- забезпечує організоване оздоровлення дітей дошкільного віку;
- забезпечує соціальний захист, охорону життя, здоров’я та захист прав учасників освітнього процесу Закладу.
права та обов’язки директора ЗДО:
- організовує діяльність Закладу;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;
- призначає на посаду та звільняє з посади педагогічних та інших працівників Закладу, визначає їх функціональні обов’язки;
- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості дошкільної освіти;
- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;
- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;
- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу;
- затверджує штатний розпис за погодженням із засновником закладу;
- контролює організацію харчування і медичне обслуговування дітей;
- щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах (конференціях) колективу та батьків або осіб, які їх замінюють;
- має право за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, встановлювати педагогічним і науково-педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії та інші види заохочень;
- відповідно до законодавства, установчих документів та колективного договору має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо;
- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником Закладу передбачені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».
Постійно діючий колегіальний орган в ЗДО педагогічна рада. До складу педради входять: директор, усі педагогічні працівники, сестра медична старша, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
На засідання педагогічної ради можуть бути запрошені представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють. Особи, запрошені на засідання педагогічної ради, мають право дорадчого голосу.
Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не менше 4-х разів на рік.
Головою педагогічної ради є директор ЗДО. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.
ПЕДАГОГІЧНА РАДА ЗАКЛАДУ:
- визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;
- схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання у кожній віковій групі;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;
- затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;
- затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами
освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- визначає шляхи співпраці закладу з сім’єю;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального
заохочення вихованців, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Закладу та проведення громадської акредитації Закладу;
- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».
Органом громадського самоврядування ЗДО є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік.
Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх.
ЗАГАЛЬНІ ЗБОРИ:
- обирають раду закладу, її членів і голову, встановлюють строк їх повноважень;
- заслуховують звіт керівника з питань статутної діяльності, голови ради закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;
- розглядають питання освітньої, методичної та фінансово – господарської діяльності закладу;
- вдосконалюють основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу.
У період між загальними зборами (конференціями) діє рада закладу.
РАДА ЗАКЛАДУ: формується з голів (представників) усіх комітетів груп, та з інших батьків за рекомендацією комітетів груп закладу.
Кількісний склад ради закладу, строк його повноважень визначаються загальними зборами батьків або радою цього закладу. При цьому від комітету кожної групи в склад ради закладу входить не менше одного представника. Із складу ради закладу обирається голова, його заступник та секретар.
У випадку, коли член ради закладу достроково складає свої повноваження, вибори нового члена відбуваються на батьківських зборах.
Правомочний склад зборів становить не менше як дві третини від загальної кількості його членів. Рішення приймаються простою більшістю голосів та узгоджуються з директором закладу.
На підставі плану роботи закладу, рішень зборів батьків, рекомендацій директора, вихователів, громадськості, рада закладу складає план роботи, який має вільну форму і затверджується головою ради.
Рада закладу має право:
- організовувати виконання рішень загальних зборів;
- сприяти створення умов для збереження та зміцнення здоров’я дітей;
- формувати основи соціальної адаптації та життєвої компетентності дітей;
- розвитку потреби в реалізації творчих здібностей дітей;
- всебічному зміцненні зв’язків між родинами, закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їх виховного впливу на дітей;
- залученні батьківської громадськості до організації дозвілля та оздоровлення дітей;
- організації роботи з поширення психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їх відповідальності за розвиток і виховання дітей, обмін позитивним досвідом родинного виховання;
- вирішенні питань розвитку матеріально-технічної бази закладу та його благоустрою.